دسته‌بندی نشده

بازدید مهندس عبدالنبی سواعدی از تالاب هور العظیم در روز جهانی تالابها

مهندس عبدالنبی سواعدی طی بازدید از تالاب هور العظیم در روز جهانی تالابها، این روز مهم و جهانی را تبریک گفتند وبه اهمیت استراتژیکی این تالاب در مرز ایران و عراق اشاره و عنوان کردند این تالاب یکی از مهمترین تالابهای ایران است .

*همچنین ایشان بیان داشتند:*
تنوع زیستی بالا و تعدد گونه های پرندگان مهاجر این تالاب و زیستگاه بودن آن برای حیات وحش طبیعی و احشام اهلی بومیان کنار تالاب نشینان منطقه آن را از جوانب مختلف حائز اهمیت نموده است.

*مهندس عبدالنبی سواعدی بیان نمود:* جایگاه موثر تالاب هور العظیم در محیط زیست منطقه و ابعاد جهانی اثر گذار این اکوسیستم انکار ناپذیر است
*وی ادامه داد و گفت :* وجود فعالیتهای توسعه ای نفتی از جمله میدان نفتی آزادگان در کنار این تالاب و اثرات مخربی که بر این تالاب داشته نیاز به توجه و رعایت تعهدات بین المللی و قوانین ملی جمهوری اسلامی ایران دارد. وجهت جلوگیری از آسیب جبران ناپذیر، استفاده از بخشی از اعتبارات پیش بینی شده آلایندگی و مسئولیت اجتماعی حوزه توسعه ای نفت برای پایداری و اصلاح اثرات منفی توسعه نفتی بر این اکوسیستم تالابی  در منطقه الزامیست .

*در ادامه آقای سواعدی تاکید کرد* که باید به حوزه اشتغال در این تالاب توجه ویژه نمود.
*ایشان تشریح کردند و افزودند*: بدلیل وجود تنوع گونه ای پرندگان مهاجر در این تالاب توجه به فرصتهای گردشگری و ایجاد اشتغال در این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد.
*وی در ادامه* به لزوم توجه به سایر مشاغل مرتبط با تالاب تاکید کرد و گفت؛ مشاغل بومی منطقه ای باید به سمت و سویی سوق داده شود تا بتوان یک زیست بوم جدیدی برای اشتغال بومیان و مرزداران تشکیل بدهیم.
*مهندس سواعدی در پایان این بازدید گفت*:این تالاب بین المللی در دوبخش ایرانی و عراقی ظرفیتهای بسیار بالایی دارد که این ظرفیتها می تواند کمک کند تا هم به کنترل مشکلات زیست محیطی از جمله ریزگردها که گریبانگیر مردم شده است بپردازیم و هم می تواند در بخش اشتغال کمک شایانی به مردم منطقه داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *